dijous, 18 de febrer del 2021

SESSIÓ 2: ACTIVITAT EIX CENTRAL

 

A l'assignatura de Cos i Veu estem treballant la consciència corporal a partir de diverses activitats explicades al llibre "La veu. Orientacions pràctiques" de Gasull, Godall i Martorell (2004).

Per portar-ho a la pràctica hem hagut d'escollir una activitat d'aquest mateix llibre per anar treballant la nostra consciència corporal al llarg de la setmana amb la finalitat de reflexionar sobre les sensacions que hem tingut i les dificultats que ens han pogut sorgir durant aquest temps.

Jo he escollit l'activitat d'Eix Central, ja que, des del primer moment que la professora ens la va explicar em va semblar una activitat molt útil pel meu dia a dia.

L'objectiu principal d'aquesta activitat és prendre consciència de l'eix central del nostre cos i aconseguir una bona verticalitat.

L'activitat consisteix a estirar-nos a terra, panxa enlaire, imaginant-nos que dins del nostre cos hi tenim un eix, similar a un cilindre, que comença a la base del cap i ens travessa el cos fins a la base de la pelvis. Hem d'aconseguir visualitzar aquest eix alineat, i, si pel contrari, el veiem tort, hem d'ajustar el cos de manera que aconseguim sentir-lo i veure'l com un tub vertical.

Tot seguit, només cal jugar amb l'eix, i jo, he decidit durant aquesta setmana jugar amb ell tant asseguda com dreta.

Quan ho he fet dreta, he estat en constant moviment, i els primers dies, la meva sensació no era gens bona, ja que m'adonava que aquest eix no estava tan alineat com jo desitjo.

Quan feia l'activitat asseguda, al contrari, dominava millor la situació i acabava amb més bones sensacions.

Però, amb el pas dels dies, amb la pràctica, i amb una actitud positiva i segura, he aconseguit sentir que l'eix em dominava a mi, tot i que al principi només em dominava per estones, avui quan ho he tornat a fer, aquesta estona s'ha allargat, i això m'ha deixat molt satisfeta.

Per tant, després d'haver estat tota la setmana practicant aquesta activitat, puc dir que és una activitat molt útil per a mi, i que a més d'ajudar-me a treballar la verticalitat, també m'ha ajudat a relaxar-me i a ser molt més conscient del meu cos. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'ACABA L'AVENTURA

L'aventura que empreníem mesos enrere amb l'assignatura de COS i VEU avui arriba al seu final i per concloure només puc donar les gr...